تحقیق پاورپوینت مقاله

دانلود تحقیق ، پاورپوینت ،مقاله، کارآموزی، پروژه، کتاب ، نمونه سوالات دانشگاه و دبیرستان

تحقیق پاورپوینت مقاله

دانلود تحقیق ، پاورپوینت ،مقاله، کارآموزی، پروژه، کتاب ، نمونه سوالات دانشگاه و دبیرستان

استان گلستان


استان گلستان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه : ۵ صفحه  قسمتی از متن .doc :    استان گلستان استان گلستان در شمال‌شرقی ایران و در حاشیه دریای خزر واقع شده است مهمترین ارتفاعات استان گلستان رشته‌کوه البرز است که از غرب به شرق کشیده شده است بلندترین قله آن شاوار است که ۳۹۴۵متر ارتفاع دارد. آب و هوای استان گلستان بدلیل نزدیکی به دریای خزر، معتدل است. ویژگی‌های خاص اقلیمی و آب و هوایی باعث جاری شدن رودخانه‌های بسیاری در سطح استان شده است. بهترین رودخانه استان اترک است که از کوههای هزارمسجد و لاله رویان خراسان سرچسمه می‌گیرد و به دریای خزر می‌ریزد. اساس اقتصاد استان گلستان بر پایه دامپروری، کشاورزی و صنعت استوار است. استان گلستان به دلیل نزدیکی به دریای خزر و ریزش نزولات جوی دارای جنگلهای متراکمی می‌باشد. جنگلهای روستایی ویژه از جذابیت خاصی برخوردار هستند این جنگلها در هر فصلی از سال ؟ می‌آرایند و رنگی دگر می‌یابند از نواحی جنگلی استان گلستان می&zwnj …


استان گلستان


استان گلستان در شمال‌شرقی ایران و در حاشیه دریای خزر واقع شده است مهمترین ارتفاعات استان گلستان رشته‌کوه البرز است که از غرب به شرق کشیده شده است بلندترین قله آن شاوار است که 3945متر ارتفاع دارد. آب و هوای استان گلستان بدلیل نزدیکی به دریای خزر، معتدل است.


ویژگی‌های خاص اقلیمی و آب و هوایی باعث جاری شدن رودخانه‌های بسیاری در سطح استان شده است. بهترین رودخانه استان اترک است که از کوههای هزارمسجد و لاله رویان خراسان سرچسمه می‌گیرد و به دریای خزر می‌ریزد.


اساس اقتصاد استان گلستان بر پایه دامپروری، کشاورزی و صنعت استوار است.


استان گلستان به دلیل نزدیکی به دریای خزر و ریزش نزولات جوی دارای جنگلهای متراکمی می‌باشد.


جنگلهای روستایی ویژه از جذابیت خاصی برخوردار هستند این جنگلها در هر فصلی از سال ؟ می‌آرایند و رنگی دگر می‌یابند از نواحی جنگلی استان گلستان می‌توان به مناطق جنگلی نهارخوران، پارک ملی‌گلستان، پارک ملی‌قرت، پارک جنگلی دلند و... نام برد.


از فضاهای روستایی ویژه‌ استان که از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار است می‌توان به روستای آشوراده اشاره نمود.


استان گلستان به دلیل برخورداری از جنگلهای متراکم و ارتفاعات بلند محل زندگی جانوران وحشی چون مرال، شوکا، کل، بز، قوچ، میش، پلنگ، خرس، گرگ، شغال، خارپشت‌ها و دوزیستان و پرندگانی چون کبک دری، عقاب طلایی، هما، شکاری‌ها، لاشخورها، طرفه‌ها، جغدها، کبوترها، زنبودخورها، سگ‌ها، سعوها، کلاغ‌های زرد پره‌ها می‌باشد.


استان گلستان علاوه بر عناصر بومی، اقلیت‌های ترک، بلوچ، ارمنی و افغان را نیز در خود جای داده است

مردمان این استان به زبان ترکی با گویش ترکمنی صحبت می‌کنند و ترکی آذری (آدربایجانی) به طور پراکنده

در سطح استان رایج است.


موسیقی محلی مردم ترکمن در سیمای اوزان‌ها که بخشی و باغشی هم گفته می‌شود متجلی است موسیقی ترکمنی که تعداد نغمات آن بالغ بر500آهنگ است بر اساس چهار مقام‌اصلی خمس، تشنید غئویق لار و نواحی و در چهار شیوه یا سبک گرگان یولی، دامانایولی، ماری‌یولی و خیوه‌یولی می‌باشد. متون آوازهای ترکمنی شامل داستانهای منظوم و منشور یا شعرهای شاعران کلاسیک ترکمن است. در موسیقی ترکمنی دوتار مهمترین ساز است. رقص برخلاف سایر اقوام در میان مردمان ترکمن جای چندان ویژه‌ای ندارد از مهمترین رقص‌های ترکمن‌ها می‌توان به رقص جذجر اشاره نمود.


مهمترین صنایع‌دستی استان گلستان عبارتنداز: قالی‌بافی، ابریشم‌بافی، سوزن‌دوزی، نمدمالی و... است. بر اساس اسناد و مدارک بدست آمده از حفاری محوطه باستانی تورنگ تپه قدمت این استان به هزاره‌سوم ق.م یعنی پنجهزارسال پیش می‌رسد.


* گنبد قابوس(کاووس)

بنای آجری گنبد قابوس، آرامگاه شمس‌المعالی قابوس‌بن وشمگیر زیاری است. این بنا از بزرگ‌ترین مفاخر قرن چهاردم هجری است که در بالای تپه‌ای در میان پارک بزرگ شهر کاووس واقع شده است.


ساختمان گنبد متشکل از سه قسمت شالوده، ساقه وگنبد مخروطی است که روی هم رفته 55متر ارتفاع دارد. در بدنه ساقه بنا 10 پره مثلثی شکل با فواصل معین و با تناسب و زیبایی کامل قرار گرفته است گنبد مخروطی بنا یک پوش است و 18متر ارتفاع دارد.


تالاب آق‌قلا

این تالاب در قسمت جنوبی رودخانه اترک واقع شده است. تالاب فوق محل زیست پرندگان مهاجر متنوعی ازجمله فلامینگوها، قوها، غازها حواصیل و... می‌باشد. راههای دسترسی آسان، محوطه‌های اطراف، چشم‌اندازهای دشتی و مرغزارهای وسیع و پرندگان بومی و مهاجر و همچنین استفاده طبی سبب شده است که این مکان از قابلیت توریستی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد.


رودخانه اترک

این رودخانه از کوهها هزارمسجد و لاله‌رویان خراسان سرچشمه می‌گیرد و در جنوب‌شرقی مازندران به دریای خزر می‌ریزد طول رودخانه اترک 600کیلومتر می‌باشد.


آبشار لوه‌گالیکش

آبشار لوه یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در 20 کیلومتری گالیکش و در کنار روستایی به همین نام در محدوده شهرستان مینودشت واقع شده است. همجواری این آبشار با پارک جنگلی گلستان ارزش توریستی ویژه‌ای به آن بخشیده است.


منطقه جنگلی نهارخوران

منطقه جنگلی نهارخوران یکی از نقاط مورد علاقه شهروندان گرگمان و توریست‌های بین راهی و دوستداران طبیعت است که امکانات تفریحگاهی از قبیل هتل، رستوران، میز، نیمکت، آب‌آشامیدنی و... در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهد.


حیات‌وحش میان‌کاله

پناهگاه میان‌کاله در جنوب شرقی دریای خزر واقع شده است، وسعت این پناهگاه حدود 7هزار هکتار است. این پناهگاه بهشت آبزیان و پرندگان مهاجری است که همه ساله در فصل زمستان از کشورهای سردسیر شمالی به سوی آن پرواز درمی‌آیند.


از مهمترین این پرندگان می‌توان ماهی‌های وحشی، غاز، قو، فلامینگو(مرغ‌آتشین)، پلیکان(مرغ سقا) را نام برد پرندگان اصلی چون قرقاول، دراج، زنگوله‌بال هم پیرامون آن زندگی می‌کنند.


روستای آشوراده

این روستا از نقاط دیدنی و تماشایی استان گلستان که در 25کیلومتری شهر گرگان واقع شده است. آب وهوای این روستا معتدل و مرطوب است. این جزیره زیستگاه مناسبی برای انواع جانوران بومی و مهاجر می‌باشد تماشای صید ماهیان خاویاری، اسکله، تاسیسات بندرترکمن و سواحل جزایر آشوراده ا زجاذبه‌های این ناحیه به شمار می‌رود.



تورنگ‌تپه

تورنگ‌تپه یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین تپه‌های باستانی استان گلستان است که در 25کیلومتری شمال‌شرقی گرگان قرار دارد. نتایج کاوشهای باستان شناسی در این تپه، قدمت آن را به هزاره سوم‌ق.م یعنی پنج هزار سال پیش می‌رساند.


  • تحقیقات استان گلستان
  • مقاله استان گلستان
  • تحقیق درباره استان گلستان
  • تحقیق دربارهی استان گلستان
  • مرکز تحقیقات استان گلستان
  • تحقیقات کشاورزی استان گلستان
  • علوم تحقیقات استان گلستان
  • تحقیق درباره سیل استان گلستان
  • تحقیق فرهنگ بومی استان گلستان
  • تحقیق درباره ادبیات بومی استان گلستان
  • تحقیق در مورد استان گلستان
  • تحقیق درباره ی استان گلستان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد