تحقیق پاورپوینت مقاله

دانلود تحقیق ، پاورپوینت ،مقاله، کارآموزی، پروژه، کتاب ، نمونه سوالات دانشگاه و دبیرستان

تحقیق پاورپوینت مقاله

دانلود تحقیق ، پاورپوینت ،مقاله، کارآموزی، پروژه، کتاب ، نمونه سوالات دانشگاه و دبیرستان

پاورپوینت فرآیند بازیافت کاغذ

دانلود پاورپوینت

پاورپوینت فرآیند بازیافت کاغذ

 دریافت فایل

بازیافت کاغذ از طریق فرآیندی صورت می گیرد که کاغذهای دور ریختنی جمع آوری شده را برای تولید ورقه های کاغذی با ضخامت متفاوت به خمیر تبدیل می کنند.

به طور کلی در کارخانه های بازیافت کاغذ ابتدا کاغذهای باطله در انبار به سمت خردکن وارد می شود و پس از آن وارد دستگاه خمیرسازی می گردد. خمیر حاصل از این دستگاه توسط پمپ روی دستگاه تولید مقوا ریخته می شود. در این قسمت به کمک سیستم مکش، خمیر و آب از هم جدا می شوند ورقه های کاغذ را خشک می کند و در مرحله بعد این ورقه ها اطو شده و این چنین مقوا تولید می شود. مقواهای تولیدی بعد از برش به بازار عرضه می گردند. مراحل خردکردن، خمیر کردن، قالب ریزی، خشک کردن، اتو کنی و برش مهمترین مراحل فرآیند بازیافت کاغذ در کارخانه ها است.

فرآیند بازیافت کاغذ
فرآیند بازیافت کاغذ

کاغذ پس از ورود به کارخانه باید بلافاصله وارد چرخه تولید می شود(چون مدت زمان زیادی را نمی توان برای نگهداری آن صرف کرد،زیرا در مجاورت هوا وآب به سرعت پوسیده شده وازبین می رود.) ابتدا کاغذ وارد “پالپر” شده و در آن با آب مخلوط و به خمیر تبدیل می شود. همچنین دراین مرحله ضایعات درشت به وسیله ی یک چنگک از آن جدا می شود.سپس در مرحله بعد پاکسازی روی خمیر انجام می شود تا ناخالصی های آن گرفته شود.در پایان این مرحله خمیر موجود شامل ۹۹% آب و ۱ درصد خمیر سلولز است!

 در مرحله سوم خمیر به وسیله ی  نازل روی توری ریخته میشود،این توری حرکت کرده و وارد مرحله چهارم می شود. که در آن، طی سه مرحله عملیات آب خمیر گرفته می شود، ابتدا توسط تیغه هایی که حرکت می کنند آب جمع آوری می شود(حدود ۱۰% آب گرفته می شود) سپس این تیغه ها شکل مکنده پیدا می کنند و به صورت “وکیوم” آب خمیر گرفته می شود، در پایان مرحله آبگیری،به وسیله ی پرسهایی که دارای سوراخ هستند، هم به کمک فشار و هم مکش آب را خارج می کنند. طی مراحل انجام شده ۳۵% آب خمیر گرفته می شود.

 

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: ۱۴


دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد